zondag 18 mei 2014

18 05 2014 Parel der Kempen Oostmalle 10 miles

Door de onverwachtse warmte heb ik vandaag voor mijn eigen tijd gelopen, Sonja zag het niet zo zitten en ging het "rustig" aan doen. Voor mij was het al van 2010 geleden dat ik nog eens alleen een 10 mijl had gelopen. Doel was 4 min/km dus ongeveer 1u04. Een mooi parcours met 3 rondes tussen de bossen van het kasteel de Renesse in Oostmalle (ook gekend van de Lollepotterstriathlon), gelukkig veel schaduw dus.
Ik had een rustige start genomen om in m'n geplande tempo te komen maar na 5km ging het even mis, afwisselend asfalt en zandwegen en op een bepaalde plaats bij het indraaien van het bos voelde ik plots mijn loopschoen uitglippen !!! Ik had juist in het gras in een putje getrapt waardoor m'n schoen er geklemd achter bleef steken. In een cross had ik dat ooit al meegemaakt maar een 10 miles??? M'n concurrent moeten laten gaan en teruggedraaid om loopschoen terug aan te doen. Bij de eerste doorkomst aan de finish geen klok gezien dus geen flauw benul van tijd. Gewoon tempo blijven lopen want het was toch te warm om gek te doen. Bij de tweede doorkomst 43 min, toen wist ik al dat mijn loopschoen mijn geplande tijd had verknald.

De laatste ronde kreeg ik toch nog vleugels toen ik Guido Hendrickx (in de crossen deze winter onklopbaar) in de verte voor me zag harken. In de laatste 2 km hem nog kunnen bijbenen, hij maakte richting finish geen aanstalte meer om me te kloppen en zodoende was mijn tijd 1u05'45" ..... dankzij dat stom putteke in het gras. Met een  4° plaats van mijn categorie was ik al bij al zeer tevreden, de 3° was jawel de man die ik moest laten gaan toen ik m'n schoen verloor grrr :-)




Daarna ben ik Sonja tegemoet gelopen, zij finishte in 1u 22'20" als 3° van haar categorie, weeral een podiumplaats ondanks de warmte en daardoor minder scherpe tijd. Vroeger had ze bij zulke warmte dit nooit kunnen presteren, de positieve punten onthouden dus, ook in deze omstandigheden wordt ze sterker.

Luc totaal 18°
Sonja totaal 93° op 154 aankomsten
Uitslag

Geen opmerkingen: