zondag 25 mei 2014

24 05 2014 Rivierenhofloop Deurne




Uitslagen


Om onze blog up to date te houden gaan we ook steeds op zoek naar foto's bij de betreffende berichten van onze wedstrijddeelnames. Echter vonden we nu geen actiefoto's van één van ons beiden van de Rivierenhofloop tussen het blauwe geweld :-) (dit is enkel een knipoogje en zeker geen kritiek).


Zodoende geven we maar al te graag plaats aan de foto hiernaast die zo veel zegt over de organisatie. Wat is er mooier dan de vreugde om een zelfverdiende (misschien wel eerste) trofee van deze kleine meid uit de zovele blije kindergezichtjes. Een pluim voor de organisatie, al zeker wat betreft de wedstrijd zelf maar vooral ook voor het randgebeuren.
Vele AA-ers die zich opofferen om mee te helpen en éénmaal hun loopschoenen aan de haak hangen, ik zie het mij nog niet direct doen :-)

Bij deze... keep on the good work....
Luc
















Net zoals vorige week hebben we ook vandaag ieder zijn eigen koers gelopen. Vergeleken met vorige week was het nu voor mij toch wat minder afzien aangezien het maar 10 km was en iets minder warm.
Na een startronde op de piste ging het richting Rivierenhof waar ik  m'n eigen tempo kon beginnen lopen.
Al vlug werd ik in het park ingehaald door een dame die ideaal als haas fungeerde.  Hierdoor heb ik nog drie andere dames ingehaald en achtergelaten.

Sfeerbeeld randanimatie Rivierenhofloop

De drankpost in zicht betekende de laatste km,nog steeds in het zog van m'n gangmaakster. 
De aanmoediging van Luc De Vocht (uitzonderlijk als toeschouwer) om te blijven volgen was op dat moment een welgekomen steun.  Doordat ik haar nauwgezet op de hielen bleef volgen begon ze te versnellen en uiteindelijk moest ik haar op de piste voor de finish lossen.  
Het scheelde echter enkele seconden, waardoor ik als vierde dame eindigde in 46'33".




Luc had nog een beetje last van de 10 miles Oostmalle vorige week, zeker de eerste ronde of kwam dat even door het hazenwerk (3km) van Tom De Meyer? Al bij al was Luc ook zeer tevreden met een 10° plaats in 36'58" doordat hij de laatste kilometers nog een jonge gast had ingehaald voor de top 10 die bij Tom later was moeten lossen... ervaring ;-)


Geen opmerkingen: