zondag 29 juni 2014

28 06 2014 Waasmunster Ten Miles


Een lichte wijziging in onze planning, door ziekte van een collega moest Luc inspringen dit weekend en kon hij niet mee naar Waasmunster.  Thuis blijven was geen optie voor mij, ik had er zo naar uitgekeken en wist dat het een mooie natuurloop zou worden.  Maar alleen daar naartoe rijden zag ik niet zo goed zitten aangezien de zenuwen voor de koers me steeds parten spelen. Gelukkig hoorde ik dat ook twee werkcollega's zouden deelnemen, en kon ik meerijden met Veronique waarvoor dank!



Aan de start stonden we met 600 deelnemers klaar om te vertrekken.
Eerst moesten we een kleine lus maken om dan terug voorbij de toeschouwers te lopen en vervolgens in het bos te duiken. .
Een eerste lange helling die wel al kon tellen bracht ons op een zandweg naast de E17.  Hier was het moeilijk om door te lopen door de zanderige ondergrond en blootliggende boomwortels.  Pas toen we op de geasfalteerde wegen kwamen ging het vlotter en kon ik beginnen inhalen.  Ik kwam iemand van de vriendenclubs tegen, die ongeveer m'n tempo liep en waar ik samen met nog enkele andere lopers in groep de hele wedstrijd ben bij gebleven.


Het parcours was heel mooi en afwisselend maar de hellingen  en zware ondergrond zoals los zand, kasseien en  boomwortels maakten het wel redelijk zwaar.  Ik had me voorgenomen om niet voluit te gaan maar proberen te genieten, door de warmte was dit maar best ook,  een loopster die onderweg  op de grond lag was daarvan het bewijs.


De tijdsklok aan de finish dreef me nog tot een spurtje om onder 1u23' te eindigen, nettotijd : 1u 22'.16".

Volgend jaar kom ik graag terug, hopelijk dan wel samen met Luc...

Uitslag dames master

Geen opmerkingen: