maandag 25 augustus 2014

23 08 2014 Duathlon Zele 4.9km/37km/2.45km


Lang geleden nog eens een duathlon meegedaan, zaterdag was het dan zover in een toch wel sterke bezetting van de duathlon op de Vlaschaardfeesten in Zele. Sonja had een andere verplichting, zodoende alleen afgezakt om te gaan sporten. Het voordeel om als loper mee te doen is dat je je mannetje kan staan in het eerste deel (33° van 101 op 4.9km), het nadeel dat al die snelle fietsers je nadien inhalen. Kunst is om dan in te pikken in het wieltje, dat lukte me eerst wel, maar aangezien ik de overschakeling niet zo vlug kon verteren kreeg ik kuitkramp (zwakke plek grr), de 5 mijl van woensdag eiste dus z'n tol, gevolg afhaken en met (hart)pijn de snelle groep laten gaan.



 De sterke wind hielp me niet echt aangezien ik meer een wieltjeszuiger ben dan een krachtmens. Het werden dus nog zware kilometers, tegenwind 31 en meewind soms 45km/u. M'n gemiddelde was uiteindelijk "maar" 34,5km/u (64° op 37km).



 Het tweede deel lopen ging wonderwel fantastisch (40° op 2.45km). Uiteindelijk 55° totaal geeïndigd (waarvan 13 duo's voor mij) 9° Master +40.



Besluit: Duathlon blijft voor mij veel zwaarder dan triathlon !!! Maar oh zo leuk.

Uitslag

Geen opmerkingen: