maandag 25 augustus 2014

24 08 2014 Steratlon 500m/24km/5km

 

Deze keer heb ik alleen deelgenomen aan de steratlon  aangezien mijn schatje van de nacht afkwam en dus nog niet geslapen had. Bovendien moest hij nog zijn duathlon van gisteren verwerken. Voor één keer waren de rollen dus omgekeerd, Luc had de videocamera bij zich en heeft zich in alle bochten gewrongen om me zo veel mogelijk te filmen. Hij had zelfs zijn fiets meegenomen zodat hij me een eindje kon volgen. En ook tijdens het lopen bleef hij de eerste toer bij me, gevolg een tof filmpje waarvoor veel dank!!  Ik moet toegeven, het is trouwens ook wel eens leuk om jezelf bezig te zien :-) LINK VIDEO


Mijn twijfel om alleen van start te gaan verminderde toen ik vernam van Inge Lens dat ze zich al had ingeschreven... zo voelde ik me toch niet helemaal alleen om het koude water te trotseren.  Het zwemmen (500 m) blijft voor mij een hele uitdaging, zeker in open water, zo is ook al gebleken tijdens m'n vorige deelnames, en dat was ook nu alweer het geval.  Bevangen door de kou en problemen met m'n ademhaling.  Het was hoofdje boven water houden of verzuipen -:).... maar ik ben toch blij dat ik niet als allerlaatste uit het water kwam gestrompeld :-)


Gelukkig ging het wat vlotter tijdens het fietsen, een afstand van 20 km (4x 5 km).  De eerste toer moest ik nog bekomen van het zwemmen,  er stond ook heel veel tegenwind. Soms kon ik iemand inhalen, meestal werd ik zelf ingehaald door de snelle mannen.  Maar gelukkig had ik veel steun aan Luc die overal opdook met de camera en ook een tijdje meefietste om te filmen -)

Voor ik het wist was de fietsproef  al gedaan en kon ik aan mijn loopje van 5 km beginnen.  Mijn linker voet was een beetje verkleumd van de kou en voelde voos aan, niet echt ideaal dus om te lopen.  Kalmpjes starten was de boodschap, om stilaan het tempo te verhogen. Vooral in de tweede toer rond de zwemvijver kon ik enkele betere zwemmers/fietsers terug inhalen. Bij aankomst op de piste toch een voldaan gevoel.

Uitslag






Geen opmerkingen: