zaterdag 16 mei 2015

16 05 2015 Deurne 5000m piste

Om de snelheid er in te houden in mijn werkweekend (7 vroeges) had ik nog eens een 5000m op de piste gepland. De dag nadien zou ik met Sonja de aardbeirun voor haar hazen. Op het werk had ik al eens gerekend naar een tijd van rond de 18 min, liefst er onder. Het zou moeilijk worden. Op mijn kaartje had ik 18:30 genoteerd en zodoende kreeg ik nummer 2 in de snelle reeks aangezien enkel Kevin Kennis een snellere tijd had vooropgesteld. Frans Lenders was ook deelnemer wat me misschien wel goed zou uitkomen, nog steeds snel die Frans. Ook al had hij het ook niet vooropgesteld, Frans liep sterker dan ik verwachtte. Weer een slimme relatief kalme start van mij, Frans dan ingehaald, Frans mij terug ingehaald en naar de eindmeet moest ik hem lossen en kwam snelle spurter Jurgen De Nijs nog voorbij mij. Aangezien die mannen paar seconden onder de 18 min gedoken waren was het bang afwachten voor mij, s'avonds op internet zag ik een tijd van 17min 58'58" staan. Zeeeeer tevreden, zelfs beetje uitbundig ja na 6 vroeges.... en die 2 man voor mij hadden zich een te bescheiden tijd vooropgesteld blijkbaar :-) Kevin was alweer buiten categorie vandaag (16'37") als eerste.


Geen opmerkingen: