zaterdag 2 april 2016

01 04 2016 Lovendegem 10.5 km (half crossparcours)

Wegens moeten werken dit weekend wilden we normaal een lange training afwerken, aangezien ik een dagje verlof had op vrijdag toch maar eens gaan piepen naar een korte snelle wedstrijd waar ik nog eens op mijn eigen tempo zou lopen in functie van de aankomende 10 mijl van Wachtebeke volgende week. Lovendegem 10.5 km zou het worden, Sonja terug even haar eigen tempo bepalen dus.


Zoals voor elke wedstrijd was er de parcoursverkenning om los te lopen. Na 1 km door een rustige wijk kwamen we aan een vijver waar de pijltjes onduidelijk stonden, of nee toch, we moesten door de sompige slijkpartij rond de vijver 3 toertjes en dat met onze recente wedstrijdloopschoenen. Na een lang looppad en een mooie asfaltstrook mochten we het veld weer induiken ( zie foto hierboven), 4 bochten 360° op dit stukje, onze geplande tijd kreeg een deukje dachten we toen. De aankomststrook was dan ook nog eens voorzien van lichte kasseitjes.


De ervaring zorgde ervoor dat we niet zoals velen veel te vlug startten, Elk op ons eigen tempo zoals gepland. De dag ervoor had ik op mijn training van 10 km een supergevoel, nu idem dito, superbenen eindelijk na de vorige verkoudheidsweken. Sonja vond de slijkstrook rond de vijver niet zo erg, wel de strook daarna en die met de vele bochten voor de finish.

Ikzelf kon mijn tempo opdrijven bij het zien van concurrenten die ik kon inhalen. hopelijk volgende week ook superbenen. Al bij al vonden we het een leuk parcourtje. Ik werd 8° heer algemeen (3°master) en Sonja 6° dame (4°master).





Finish op kasseitjes met de slijkschoentjes

Toch wel pittige concurrentie, o.a. Mieke Suys was van de partij (22° op Olympische spelen 2004 Athene kwarttriathlon) en andere triatleten.
Mijn tijd was 38'39" (39 min vooropgesteld), Sonja 48'17" op 10.5 km met zwaar parcours
Voor mij nog 1 week voor mijn doel (Wachtebeke 10 mijl), Sonja nog 2 weken (Antwerp 10 miles)

Uitslag

Geen opmerkingen: