zaterdag 18 februari 2017

18 02 2017 Stercross

In volle voorbereiding voor de 10 mijl in Wommelgem, veel kms achter de rug dus, snelheid moest ik bijkweken in de stercross en volgende week in Schoten.
Dient wel gezegd dat ik mijn eerste nachtshift er op had zitten, tot 12u30 in beddeke nog, 3u later aan de start. Om mijn lichaam wakker te maken dan maar eerst 6km losgelopen in een mooie lentezon.


De start ging veel te vlug voor mij, nog ni wakker dus. Echter na 1 ronde kwam ik bij een groepje van 5 met enkele concurrenten waar ik steeds last mee heb, kwestie die te volgen, laat staan te kloppen. Op die moment vond Frederic Lesdanon de moment om het  groepje achter te laten, van in juni 16' was het geleden dat ik hem nog eens kon kloppen. Ik reageerde als enige zonder veel moeite, de rest moest me lossen. De derde ronde kwam ik dichter bij Fred, om hem dan op de piste bij te halen en dan de laatste ronde aan te vatten op kop. Ik hoorde dat hij afzag wat me moed gaf, vrienden buiten de koers, in de koers gezonde concurrentie.

Rustige(slechte) start en toch 6° van de bende geworden
De heuvel die door de veldrijders in hun stercross ook jaarlijks wordt aangedaan was dik in mijn voordeel, daar had ik de kloof definitief geslagen. In april zal ik Fred nog meer tegenkomen als ik ook in zijn reeks +50 kom.

Een gedubbelde (respect!) en in de achtergrond Frederic Lesdanon


Ik eindigde derde +40, 6°/70 totaal, vertrouwen neemt toe nu... rustig blijven en trainen, nog 5km uitgelopen rond de sterplas met dit mooie weer, dagkilometerstand 18km, kan van pas komen. Kwetsuren die blijven weg (hout vast) en daardoor terug op niveau aan het komen door regelmatige pijnvrije trainingen.

After running ook leuk
Foto's Marc Van Hove waarvoor dank   Uitslag

Ps: Sonja moest onverwachts afhaken wegens ongelukje van haar vader met zijn frietpot, al bij al veel geluk gehad en schade beperkt ---> zie foto :-)

Geen opmerkingen: