zaterdag 25 februari 2017

25 02 2017 Schoten Memorial Jos de Borger


Vorige week in de Stercross St Niklaas had ik 1 nacht gedaan, nu dus 7 wat de omschakeling (bioritme) moeilijker maakte om te crossen, dat is duidelijk gebleken na vandaag. Een lomer gevoel dan vorige week. Zelfde startprincipe dus, niet te gek. Sonja was er nu wel bij, al lang geleden voor haar een crosske.
Bij de start wou ze weer achteraan gaan staan, op mijn aanraden meer naar voor aan de binnenkant van de bocht. Gevolg, ze had een superstart top 5, ze kon niet anders zei ze, meegezogen :-) toch had ze geen echte terugval, enkele sterkere concurrentes kwamen haar voorbij maar ze klampte mooi aan. 



Met de laatste ronde kon ze zelfs Sandra Onzia nog voorbij snellen, Suzanne Geerts moest ze in de spurt laten voorgaan. Sonja Caluwe had een 50 m voorsprong aan de finisch, en dat op haar 63 !!!! Taai taai.

Sonja behaalde wel de EERSTE plaats +45 dames, toch sterk
dankzij haar trainingskilometers voor de 10 mijl wedstrijden die in aantocht zijn.



Na mn vele loslopen, ook tijdens Sonja haar wedstrijd (van het ene punt naar het andere) om haar aan te moedigen, was het aan mijn beurt, die zenuwachtige start steeds, zeker nu het wat beter gaat met de conditie.



Weer hetzelfde als vorige week, een groepje nu van 3 voor me nadat ik als 12° ongeveer gestart was. Enkelingen die te vlug gestart waren had ik al opgeraapt.




Het gevoel was wel niet zo vlot, het koste me wat meer moeite maar ik had nog 3 ronden de tijd om voor de 5° plaats totaal te strijden. En inderdaad de laatste ronde aan de finisch had ik het groepje te pakken en ging er over, supporters ma en pa en vrouwke Sonja zagen het gebeuren in de verte aan de overkant.
En toch moest ik alles geven om Frans Lenders op een kleine 10 sec te houden wat toch lukte, de vorm is er weliswaar beetje vermoeid na nachtweek en vele kms training. Voor de niet lopers die hier al eens komen piepen op de blog... een loopweekje van ma 15km di 16km wo 16km do rust vrij 10km, vandaag 15km en morgen zondag normaal 10km loslopen, weektotaal: 82km. Volgende week vantzelfde minstens en dan week relatieve rust, de aanloop naar mijn voorjaarsdoel Wommelgem 10 mijl.

Uitslag

Foto's Lauranne Van Loo (https://www.facebook.com/LvLFotografie/) en Chris Hofkens (https://www.facebook.com/Pictures-Chris-Hofkens-169826883421775/) waarvoor dank


Geen opmerkingen: