zondag 19 maart 2017

18 03 2017 Berendrecht Avvv veldloopkampioenschappen

Deze wedstrijd had ik onder voorbehoud op de kalender gezet. Afwachten hoe ik de 10 mijl van vorige week zou verteren... en dat was op het nippertje fit zijn tegen dit weekend. Echt crossweer door de regenbui van s'nachts maar toch zachte 13°C. En Sonja deed mee aangezien ik toch ging :-)
In oktober begin van het winterseizoen mijn bekkenontsteking en nu deze periode proberen positief af te sluiten met het kampioenschap, beide in de categorie 45-49 jaar.
                                                                                                                                                                              
 

Tijdens het loslopen onzekerheid troef over de frisheid. Sonja was eerst aan de beurt en haar start was goed. Een konstante wedstrijd met een lange eindspurt over de boomstam tot op het einde voor het zilver/brons met Nancy Sterk.... maar Nancy was inderdaad te sterk :-), brons dus voor Sonja.

 
 
 
Opgelucht dat ze er vanaf was kon ik me gaan concentreren, niet gek doen in het begin, dat heb ik na 32 jaar lopen al geleerd. En inderdaad, de start was weer waanzinnig,de kunst was om niet mee te gaan die eerste 400m. En inderdaad, na 500m begon ik al de eerste slachtoffers in te halen. Maar wat een superbenen had ik onverwachts, de trainingen waren dan toch niet voor niets geweest.
 
Betreft mijn podiumkansen wist ik niet echt wie mijn tegenstanders waren tijdens de wedstrijd qua leeftijden, totaal liep ik zesde dus het werd afwachten tot na de aankomst. Podium stond wel al vast.
Iets later kwam het bericht van een bestuurslid van onze club KLP dat ik dus eerste was, goud en Sonja brons. Een mooie afsluiter van een winterseizoen met (begin) bekkenontsteking, (midden) reisje Jamaica en einde met een dipje (10 mijl) en toppertje nu kampioenschap.
 
 
 

 

Nico Van De Water zilver (die ik dus voorbij moest na de snelle start) en Patrick Mertens brons mee op het podium.

Uitslag

Thanks Lauranne: https://www.facebook.com/LvLFotografie/
 
 

Geen opmerkingen: