zaterdag 25 maart 2017

25 03 2017 Tweeluik Stabroek 10k Londerzeel 10k

1)
Nog eens een afternight-loopje in Stabroek van 10km om de vorm te onderhouden, Sonja kon echter niet meegaan wegens skivakantie/inpaktoestanden van zoon Sven. Daarom had ik voor haar al de pegasusloop, eveneens 10km, op zondag aangeduid in Londerzeel waar ik dan (na mijn tweede nachtshift) bij haar zou blijven. Ook al zit het verkoudheidsvirus bij Sonja en zoon in huis, blijf ik er hopelijk van gespaard.

Eerst ik dus in Stabroek, 12u15 bed uit en vlug boke achter de kiezen steken. Nichtje van mij, Miranda ging ook mee want de loopmicrobe te pakken zoals zovelen, eveneens voor een aansluitingskaart bij onze club KLP.

Dit is een loop waar de laatste jaren niet zo veel volk naar komt, waar dan ook nog eens de 5 en 10 km apart word gelopen. Om me wakker te krijgen had ik al 5km toertje gelopen.... maar wat een oostenwind was me dat te midden in de polder aan het vliegveld van Hoevenen.
Het zou dus een zware koers worden. Maar wonderwel ging het alweer fantastisch, opboksen tegen de wind, veel zijwind en kort meewind waar ik mooi tempo kon maken in de zon, zalig. De tweede grote ronde had ik het geluk dat ik de plaatselijke atleet Mathias Van Keer (22j) kon bijhalen juist op de moment van het zware lange tegenwind stuk. Op mijn vraag ieder over toer de wind trotseren/wegsteken maakte het doenbaar, na deze strook moest hij lossen en kwam ik nog dichter op Herman D'Hondt. 20sec aan de finish, ik was 4° totaal, eerste van mijn reeks, rekening houdend met een lage bezetting. 9.8km in 37'34" met een stormwind.... netjes.

Uitslag

2)
Zondag na tweede nachtje om 13u uit bed en direct polsen of Sonja met haar verkoudheid wou gaan lopen in Londerzeel 10km, had haar al gezegd zolang je geen koorts maakt kan het geen kwaad. Ja dus, met een onzeker gevoel maar met doel intensieve training. Deze wedstrijd deed veel herinneringen opkomen, hier hebben we ons eerste wedstrijd samen gelopen 6 jaar geleden toen we juist samenwoonden. De wind was gelukkig verminderd tegenover gisteren. Ik ging haar dus beetje hazen maar eerst wat loslopen om mijn stramme spieren los te maken. Dan de start in een omvangrijke groep.

Onze 2 kopjes op de derde rij (naast rechtse zwarte t-shirtloper)
Na het startschot waren mijn benen al terug verstijfd en Sonja ging redelijk (te) vlug, ik moest me even reppen om haar te volgen :-)
2km doorkomst in 9 min was het bewijs dat ze te vlug ging (45min) Ze moest het toch even bekopen waardoor een master dame ons voorbij stak. Haar adem bewees dat de verkoudheid het moeilijker maakte. Toch kwamen we in een mooi tempo en het was rekenen voor een eindtijd 46 a 47min. We kwamen zelf zeer dicht terug op die dame maar 8 sec te laat voor de finish in 46'45" bijzonder scherpe tijd... 6 jaar jonger liep ze hier 49'11" .....wijn wordt beter met de jaren ? Achteraf hoorden we dat Sonja 6° dame totaal was en 5° master, juist naast podium, de tweede en derde senior dame was achter haar. 79° van 160 totaal.


Volgende week een mooie klassieker, de Kastelenloop in Zandhoven 10km, ideaal om de vorm nog meer aan te scherpen, wel ieder voor zich en ik na 7 nachten :-( ???

Uitslag

Geen opmerkingen: