zondag 16 april 2017

15 04 2017 Essen 10 mijl

Mijn laatste wedstrijd voor ik in Antwerpen volgende week 50 word. De feiten voorafgaand, Wachtebeke nog in de benen, 6 vroeges om 5u op en zeer veel wind en maar 2x getraind wegens vermoeidheid.... een optimistisch gokje was 1u05', Sonja moest het als training opnemen.... 1u20' ?

Tevens de 2e wedstrijd voor het 10 mijlcriterium waar ik voorlopig 13° stond, Sonja 6°.
Veel bekenden van de vriendenclubs ook voor de voorafgaande wedstrijden waardoor we al wisten dat er heel veel tegenwind stond op dit parcours dat we 4x moesten afleggen.

Paasloop
 




Een mooie organisatie, met de chip lopen en voor we het wisten waren we aan het eerste verkenningsrondje bezig. Inderdaad in de vlaktes enorm veel tegenwind. Na 1 rondje zat ik op schema voor de streeftijd, ook ondertussen al enkele bekenden voorbijgestoken wat moed gaf.

 
Ik kon het tempo houden maar in de derde ronde voelde ik Wachtebeke in mijn benen opdoemen, het zou nog zwaar worden. De laatste ronde was op karakter, de linkerkuit zat klaar om krampen te krijgen, op het einde moest ik bijna paar x stappen door die krampkes. Ik zag aan de finish de 1u03' juist nog veranderen in 1u04', totaal onverhoopte tijd na een zware week. Zeeeeer tevreden en toch wel de vorm te pakken.


Sonja had zich tijdens de eerste ronde in een groepje willen beschutten tegen de wind maar dat brokkelde uit elkaar waardoor ze ook veel alleen in de wind moest lopen. Echt afzien was het niet maar soepel voor 1u 20' proberen te lopen ook niet. Ik zag ze over de meet lopen in 1u18', de reden dus bekend. Nu vooral recuperen deze week voor de Magic Antwerp 10 miles, traditie.... we lopen dan samen naast elkaar op mijn vijftigste verjaardag :-) feestjeeeeeeuuuh !!!

Uitslag

In de criteriumstand duiken we allebei de top 3 in, Sonja 2° dame, ik 3° man..... dit moeten we volhouden met Deurne en Kapellen 10 mijl nog op programma.

Criteriumstand

Geen opmerkingen: