maandag 1 mei 2017

01 05 2017 Corrida Nieuwkerken 10 km

Deze week was voor Sonja vooral losjes lopen na haar sterke Antwerp 10 miles. Ikzelf wou wat bijtrainen in de luwte na verschillende wekelijkse wedstrijden (was steeds recuperen). 1 mei viel nu op maandag, dwz na mijn derde nachtshift, weer eens iets anders maar ik had een zeer goed gevoel tijdens het loslopen ondanks weinig slaap.


Direct een snelle berekende start genomen en Sonja ging mee in het zog van Sara Wuytack, iets te snel voor haar normaal.



Na 1 ronde kwam ik in een groepje door met o.a. Herman Dhondt en paar jonge snaken. Bij het ingaan van de tweede ronde zag ik Sonja nog juist in een glimp nog steeds achter Sara lopen richting eerste doortocht.



Door het afwisselend kopwerk van Herman en mezelf gingen we met 2 de laatste kms in. Zelfs nog 1 gastje voorbijgestoken samen. Wegens goed gevoel probeerde ik af en toe te versnellen om Herman het moeilijk te maken, hij bleef echter aanklampen....taai taai, maar vooral leuk om zo nog eens een wedstrijd te beleven. De laatste 500m nam Herman volle bak de kop richting finisch voor eigen volk en club Walo, ik bleef op 3m hangen en geraakte er niet meer voorbij, geen schande op 3 sec. En nu in de +50 reeks als derde.....bij de +40 zou ik eerste geweest zijn.... we worden dus misschien nog sneller :-)

 

Sonja had Sara moeten lossen na een te snelle eerste ronde in ongeveer 22'30" met als gevolg zuurstofgebrek en steken in het middenrif en bijhorend verval maar toch een sterke 46'09" tweede beste 10 km ooit en nog maar eens een parcoursrecord (4x) voor haar dit jaar, weer een bewijs van haar beresterke voorjaar.



Uitslag

Geen opmerkingen: