zaterdag 23 september 2017

23 09 2017 Laatste 24u voor de finish

De laatste week was er eentje van loslopen 10km, 6km, rust, 6km, rust en rust, afstandjes die de moeite niet zijn en waar we met opgespaarde energie moesten stoppen telkens, dat is ook de bedoeling hé. We werden er uiteraard ambetant en onzeker van. Sonja begint plots vanalles te voelen waardoor ik weer gefronste wenkbrauwen trek.... dit hoort er gewoon bij, rust roest nu éénmaal.

 
De laatste dag gebruiken we om alle voorbereidingen te treffen en te relaxen om eens een ander woord te gebruiken hihi. Feit is, ik ga geladen zijn morgen, Sonja moet zich niets aantrekken van bevoorrading, tempo ga ik "proberen" te regelen, de gulden middenweg tussen te traag en te snel... blame it on me dus.
 
Ik ben zoals vroeger steeds zooooo zenuwachtig voor een marathon, ook al blijf ik bij Sonja nu. Vroeger was het zelfs zo dat ik te veel energie door de wc jaagde als je begrijpt wat ik bedoel, op het einde nam ik zelfs een imodium om dit te voorkomen. Het laatste heb je nodig op het einde naar het schijnt. :-).
 
Sonja daarentegen heel de week zeer rustig, te rustig zelfs naar mijn zin, gelukkig hielden ook haar collega's op haar S.P.O.R.T.S werkafdeling haar allert deze week met allerhande tips die ze dan thuis van mij ook al eens te horen kreeg. Iedereen leeft mee.
Maar vandaag dus, de eerste gezonde signalen bij Sonja dat ze morgen haar marathondebuut gaat maken. Kriebels zijn er eindelijk. De pannekoeken voor morgen ontbijt heb ik zojuist gebakken, straks nog een pasta kip, bananen gehaald, tijdsschema ligt klaar dat ik nog op mijn hand moet schrijven, compeed voorradig enz...
 
Die van de halve liggen al klaar.
Ik sluit hier af want het wordt te lang, als je de marathon ooit al gedaan hebt weet je wat ik bedoel... kriebels en popelen om aan de start te staan, benen willen lopen, morgen rond km32 waarschijnlijk niet meer, daar ligt de uitdaging....
 
Oh ja bij de start zal het om 11u30 ongeveer 16°C zijn opklimmend naar 21°C bij de finish. Liever dit dan koud en regen... en nu stop ik toch maar met bloggen.


Geen opmerkingen: